Florius een hypotheek wat mee beweegt zeggen ze, wat een onkundige mensen geen kennis. 3x is mijn verzoek afgewezen en dan lopen ze je te intimideren dat je BKR staat, wat een rare mensen werken er. Hoop dat daar ook ontslagende vallen en kijken hoe je reageert als je BKR staat empathie loze mensen
Sterke punten Beloven en niet na komen
Zwakke punten Je bent klant en voor de rest interesseert het hun niks
Wij hebben een verduurzamingshypotheek bij syntrus maar heb daar achteraf flink spijt van.
Ik weet niet wat zij onder verduurzaming verstaan maar het komt er op neer dat zij bepalen waar je het aan uit mag geven.
Het is notabene ons geld.
Het moet precies in een hokje passen, enige aanpassings vermogen is hun vreemd.
Zwakke punten Het aanpassen aan de wensen van de klant is er niet bij.
Een woord Traag,klantonvriendelijk,
Bij de Hypotheker die goede ervaringen had met BLG werkelijk.alles wat men vroeg om een beoordeling te kunnen doen na ruim 7 weken te horen gekregen U past niet binnen onze acceptatie regels
Daar heeft men dus ruim 7 weken voor nodig!
Eerst bericht uw aanvraag is van de " band" gerold ??
Na weer ruim 2 weken wachten bericht via de Hypotheker die ook vond dat ze niet zo met klanten om konden gaan Computer storing
Volgende dag bericht ,nog steeds Computer Storing terwijl omdat ik vroeg ten einde raad naar het telnr van BLG iemand aan de lijn kreeg van klachtbehandeling ,ja nu weet ik wie u bent ,dus er was toch Computerstoring??
En nu vandaag krijgen we te horen u past niet binnen onze aceptatieregels ,Nou BLG een woord Waardeloos en Nooit meer!
Dag huis ,Dag Droom. Omdat er daar medewerkers schijnbaar maar halve dagen werken en de rest slapend doorbrengen
Heb mog nooit zo een waardeloze hypotheek verstrekker meegemaakt en beveel het ook Niemand aan!
We wachten nu al meer dan 3 maanden op de afhandeling van de omzetting van onze hypotheek. Zelfs het aanbod van de offerte die ze in eerste instantie hebben gedaan is al verlopen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd
18 februari 2022 heb ik via de site van Moneyou online een rentebemiddeling overeenkomst afgesloten voor een periode van 10 jaar. In augustus zag ik in mijn overzicht deze verandering niet terug. Na contact met de helpdesk werd gemeld dat er niets van een renteovk bekend is en of ik bewijzen kon overlleggen. Na overleggen van een bewijsstuk werd mijn verzoek toch afgewezen en moest ik maar een klacht indienen , vervolgens tot 2 keer toe naar de klachtencommissie gestapt met nieuwe bewijzen waaronder een door moneyou bevestigde overeenkomst. Ook daar hetzelfde resultaat. de bewijzen worden als onvoldoende aangemerkt en ik wordt doorverwezen naar het KIFID. Hoe is het toch mogelijk dat financieel instellingen zoals deze zich op deze manier kunnen gedragen zonder dat er consequenties zijn.
Zwakke punten klachten worden juridisch afgehandeld, de klant staat niet centraal
Fantastisch om een hypotheek bij BLG onder te brengen .... (los van eigenaardige acceptatievragen), prachtige reviews over hoe snel en geweldig alles geregeld werd, echter wanneer er iets gewijzigd moet worden aan een lopende hypotheek ......... bureaucratie ten top, los van enige realiteitszin, halsstarrig, niet klantvriendelijk en klanten op onnodige en veel kosten jagen. Met 37 jaar ervaring kan ik alleen maar zeggen .....niet doen ,er zijn veel betere aanbieders in de markt!!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Bureaucratisch, halsstarrig, eigen regeltjes verzinnen, niet klantvriendelijk.
Half juni heb ik een 2-delige hypotheek via mijn financieel adviseur bij Hypotrust aangevraagd, en pas 21 oktober (!!) is eea echt rond.
Hierbij mijn ervaring met hun stugge en klantonvriendelijke foutgevoelige superlange werkwijze:
Hypotrust reageert op mijn klacht met dat ze vinden dat �het dossier en de werkwijze prima verlopen is.� Fijn dat ze zo tevreden zijn over zichzelf, maar het gaat er meestal om of de KLANT tevreden is�
Erg jammer is dat Hypotrust alleen maar oog heeft voor het proces, de cijfers. En niet voor het persoonlijke leed, de stress, die de manier van werken van Hypotrust heeft veroorzaakt. Treurig.
Ze zijn duidelijk van de cijfers, niet van de mensen.
Ik raad Hypotrust logischerwijs van harte af. Wees gewaarschuwd.
Somers Hypotheken heeft mij hypotheekadvies gegeven en succesvol bemiddeld bij de verkrijging van een hypotheek bij Munt Hypotheken en bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering bij TAF. Ben erg tevreden over de dienstverlening. Veruit de goedkoopste in de markt maar een uitstekende service. Dhr. Somers geeft duidelijke instructies over wat hij aan informatie en stukken nodig heeft, verstrekt heldere adviezen en werkt snel en efficient. Ik kan iedereen aanraden om met hem in zee te gaan voor hypotheekadvies en -bemiddeling.
Sterke punten Werkt snel en effectief. Zeer heldere communicatie.
We zijn een traject aan gegaan voor een financiering van hypotheek. Helaas zijn we bij BLG enorm aan de lijn gehouden. Veel documenten moeten aanreiken. Veel in de financiële problemen gekomen omdat het eindeloos duurt!! Zeker GEEN aanrader. Heel slechte ervaring.
De klant vriendelijkheid bij hypotrust is heel ver te zoeken. Ze maken fout na fout. Luisteren niet, beantwoorden de vragen niet of niet volledig. We heb er heel veel spijt van dat we destijds gekozen hebben voor deze hypotheek verstrekker!
Ook hebben we klacht(en) neer gelegd bij de klachtenafdeling. In eerst instantie was deze er niet/niet bereikbaar volgens de "klachtenservice". Toen was er door G. van Gilst hoop dat er oplossingen en duidelijk zou komen. Maar niets is minder waar.
Het eerste punt waar hypotrust (deels terecht) over viel, was dat de devlaratie niet goed ingevuld was, maar het opmerkelijke was wel dat dat bovenstaande kwestie niet aanwezig was bij de eerste declaratie.
Na een bepaalde tijd was ons geduld en vertrouwen op in G. van Gilst.
We hebben aangegeven dat we mijn zijn directe leidinggevende in contact willen komen omdat Gertjan van Gilst niet serieus genomen word als klachten behandelaar, en ook de niet naar kant luister. En ook deze was er in eerste instantie niet. Wel raar maar toch was er wel iemand genaamd Richard verboom. Deze was volgens de "echte" leidinggevende Gerald Breugem wel de beste. Maar de drie daltons kunnen alle drie niet luister en juiste antwoorden geven. Ook andere instanties kunne hier iets aan of mee doen. Een "geluk" is er wel dat wij miet de enige klanten zijn die er in getrapt zijn. Wat er op internet staat komt over een met onze beleving.
DUS WE ZEGGEN NIET IN ZEE GAAN MET DIE WAARDELOOS BEDRIJF.
de punten hier boven genoemd zijn jammer genoeg niet de enige.
Florius is een bijzonder klantonvriendelijke instelling. De medewerkers zijn ook niet genoeg onderlegd. Weten vaak niet antwoord te geven op de eenvoudige financiële vragen. Daarnaast zijn ze niet bereid mee te denken voor het zoeken naar oplossingen. Ook leggen ze informatie van hun eigen website naast zich neer. Of geven er een andere , weerlegbare, uitleg aan, welke hen beter uit komt. Kortom de klant wordt totaal niet serieus genomen.
Sterke punten Blijven ondanks alles beleefd.
Zwakke punten Klantonvriendelijk, niet empathisch, niet deskundig, komen afspraken niet na, tonen geen begrip.
Wanneer het niet hoeft, dan net met deze dochter van ABNAMRO in zee gaan. Zit er niet voor de klant.
Stug, inflexibel en rekenen maar 1 kant op. Inmiddels twee van dergelijke ervaringen op hele normale service vragen omtrent nieuwe rente vast periode en vooruitbetalen rente. Ik schrik van de inhoud van veel van deze reviews.
Wij zijn 2 jaar klant bij BLG wonen. Wij krijgen maandelijks mail over: geld opnemen voor verduurzaming en/of verbouwen middels een bouwdepot of een heropname. Bij het afsluiten van de hypotheek hebben wij minder dan 80% gefinancierd en in de afgelopen 2 jaar netjes afgelost. De beoogde heropname valt ruim onder de 100% van de woningwaarde die bekend is bij BLG wonen.
We nemen contact op met BLG of het mogelijk is een heropname en/of bouwdepot.
Nadat de klantenservice alles gecontroleerd heeft kunnen wij ruimschoots het beoogde bedrag lenen. Ze verwijst ons naar onze externe adviseur.
Bij onze externe adviseur moeten we advieskosten betalen, een nieuw taxatierapport en alle documenten opnieuw aanleveren. Dit verbaasd ons: de woningwaarde is de afgelopen 2 jaar alleen maar gestegen. We willen alleen maar een heropnamen van huidig afgeloste deel. We blijven onder de reeds bekende woning waarde en blijven in het zelfde risicotabel.
Na contact met de externe adviseur, die exact het zelfde vertelt als in het telefoongesprek met BLG wonen klantenservice, alleen betaal je daar nu �2000,- voor, we kunnen een heropnamen doen.
BLG wonen stuurt een lijst met documenten die ze willen hebben met een instructie, bijv, geen bsn en het ID document inscannen via de app van Rijksoverheid.
Alle documenten zijn binnen de gestelde tijd aangeleverd en beoordeeld door de externe adviseur. We krijgen steeds na 4 dagen een document retour van BLG woenen dat iets niet in orde is. Ook al heb je het ID ingescand via de Rijsoverheid app, BLG wonen heeft een opmerking en dan dient het opnieuw aangeleverd te worden. Dit heeft nu al 5 keer plaats gevonden met steeds een ander document. Nog steeds geen akkoord op de aangeleverde documenten.
Bijvoorbeeld onze ID documenten zijn nog steeds hetzelfde en nog steeds geldig. Via de de Rijsoverheid app worden ze niet geaccepteerd omdat het volgens de beoordelaar van BLG wonen niet leesbaar zijn, er staat een watermerk in conform de voorgeschreven app en het bsn nummer wordt afgeschermd. Daarbij heeft BLG wonen hetzelfde document volledig in bezit zonder enige afscherming of watermerk omdat dit 2 jaar gelden niet aan de orde was. Ga zo maar door.
Als dit zo langer door blijft gaan vervalt straks ook de geldigheid van onze werkgeverklaring en taxatie.
Sterke punten Klantenservice is zeer vriendelijk en staan je netjes te woord.
Zwakke punten BLG wonen maakt alleen gebruik van (dure)externe adviseurs. Ondanks het nauw volgen van de instructie hoe BLG Wonen de documenten aangeleverd willen hebben blijven er opmerkingen komen. Ook hebben zij het volledige document in bezit en eerder goedgekeurd. Veel kosten voor een relatief kleine aanpassing aan de hypotheek. Iets wat we zeker zullen meenemen in de overweging bij een nieuwe hypotheek, Bij ons is de kans dat 30jaar iets het zelfde blijft zeer klein. De kosten voor aanpassen bij BLG zijn niet in verhouding met wat het oplevert. Los van de irritatie die het meebrengt om alle documenten op hun manier aan te leveren.
Het is verschrikkelijk om bij kleine aanpassing of (kleine) heropname dit voor een normaal tarief te regelen.
In ons geval ben je gewoon 15% direct kwijt los van de rente over het bedrag wat je gaat betalen.
Kortom BLG Wonen is heel stug en gezondverstand is er gewoon niet. Alleen veel te dure adviseurs die gewoon niet nodig zijn!!
Zwakke punten Bij elke kleine aanpassing ben je duizenden euros aan adviseurkosten kwijt!
het proces tot hypotheek aanvraag duurde enorm lang en voorwaarden en hypotheek bedrag wijzigde steeds in het proces. Onzede datum wens van ons was eind nov 2021 voorbij midden jan 2022. Waardoor onze bouw 2 keer is uitgesteld en wij stevige extra kosten hebben gemaakt. Daarna geen enkele tegemoedkoming of invloed op de tijdlijn van de bank.
doen zeker hun best voor je maar invloed is beperkt.
mijn Advies ga hier niet naar toe voor een (complexere) hypotheek.
Sterke punten NIETS
Zwakke punten Komen afspraken niet na, lastog ,ee te communiceren, wijzigen voorwaarden etc in het proces
Ik had een afspraak voor informatie verstrekking, betreft wat voor hypotheek ik nog zou kunnen krijgen. Alleen maar informatief. Ik kreeg een mail, of ik even op een cloud mijn prive informatie wilde doorsturen. Zelfs met kopie paspoort. NEE. Dat doe ik pas als ik gek ben.
Daar gekomen verwachtte ik een luchtig gesprek betreft mijn situatie. Maar mondeling uitleggen werd afgesneden met de vraag of ik even mijn DigiD code gaf! Nee, pas als ik gek ben of zijn complete privileges ken! Ik wil alleen wat informatie. Dus de informateur zei direct dat ik dan weg kon gaan. En dat was mijn gevoel ook. Die meneer weet werkelijk niet meer wat klanten zijn en hoe die te bedienen. En de regels van dat gebeuren moeten hard aangepakt worden, want ZO GA JE NIET MET MENSEN OM! Online zelf opzoeken is veel makkelijker, beter en zeker klantvriendelijker dan de hypotheekshop waar ik ben geweest; de computer.
Sterke punten De koffie was goed
Zwakke punten Alle andere invulbare mogelijkheden (zelfs vieze vlekken op het tapijt!)
Zoals alle financiele dienstverleners vindt ook BLG Wonen zich een hypotheekverstrekker die met je mee denkt. Niets is minder waar. Wat voor vraag of verzoek je hebt, het antwoord is altijd: kan niet, wil niet. Een greep uit alle "nays":
1) ik wilde extra aflossen en heb meerdere hypotheekdelen, waarvan 1 heel kleintje. Kan ik die dan in een keer aflossen? Nee kan niet, maximaal 10% per jaar en geldt per leningdeel.
2) Extra afgelost en huis meer waard geworden. Gaat mijn rente nu omlaag? Nee meneer, dat geldt niet voor uw type hypotheek. Huh, hebben jullie verschillende vormen dan? Daar is echt niks van terug te vinden. En dan hebben we het nog niet over de voorwaarden waaraan je dan moet voldoen.
3) BLG biedt "heropname" van afgeloste hypotheek aan. Handig denk je, als je toch je badkamer wil verbouwen. Wat ze niet zeggen is dat je door dezelfde hoepels mag springen als wanneer je een grote aanpassing aan je hypotheek doet. Dus, verplicht adviseurtje a raison van 2000€, volledige taxatie van je woning van 700€ en dan alle andere tijd en kosten. Totaal niet interessant dus. Enige vorm van coulance of gezond verstand in de beoordeling is er niet.
3) je kan maandelijks aflossen op je lineaire hypotheek maar je kan alleen kiezen voor verkorting van je looptijd. Daar zit toch niemand op te wachten?
4) ze verplichten dus een adviseur maar je mag alleen kiezen uit adviseurs die met hen samenwerken en die zijn extreem duur. 2000€ voor een kleine wijziging is echt het minimale.
Nog 6 jaar doorbijten en dan is mijn rentevaste periode voorbij, en dan kan ik eindelijk overstappen. Ik kies wel iets execution-only, dat scheelt enorm veel advieskosten.
Sterke punten ik heb ze nog niet gevonden.
Zwakke punten - niet execution only, dus voor elke scheet heb je een dure, door BLG aangewezen, adviseur nodig
- BLG aangesloten adviseurs zijn heel duur
- klantenservice doet ook niks en wil ook niks, verwijst alleen maar naar adviseurs door
- relatief hoge rente en er zit geen staffel op tov loan-to-value, in tegenstelling tot wat er op de site wordt aangeboden
Verschrikkelijk. Het heeft eerst bijna 1 jaar geduurd voordat alles rond was. Er werden ongelofelijk domme opmerkingen gevraagd en de behandeling duurde zo lang dat ik de documenten opnieuw kon aanvragen. In september wordt gevraagd voor een resultatenrekening. Uit een export van mijn online omgeving wordt automatisch per jaar de export gemaakt. Wanneer die export dus in september is gemaakt geld dit t/m september. Nee er moest een nieuwe export gemaakt worden niet van het hele jaar maar t/m september.... Oja en alle informatie moest opnieuw worden aangeleverd want we waren 6 weken verder. BahBahBah!
Doordat ze niet vooraf bekeken of het voldeed aan hun eisen kon ik tot 4 keer toe alles zoals werkgeversverklaringen opnieuw aanvragen. Nu is eindelijk alles rond... krijgen ze het bouwdepot niet in de online omgeving en kan ik hierdoor niets declareren. Manmanman wat een amateurs!
Sterke punten nog niet gezien
Zwakke punten behandeltermijn, überhaupt het werk, beoordeling
Wij zijn nu 16 maanden bezig om van onze hypotheek bij CMIS af te komen.\\r\\nTotaal geen medewerking,ze houden het elke keer tegen! Dan klopt dit niet, dan hebben ze dat nog nodig, dan is er een technische storing, een week later nog steeds een technische storing, een volmacht voor Mn tussenpersoon mag niet, een maand later zijn ze � vergeten �de omzetting te doen zodat de afspraak om te tekenen bij de notaris niet door kan gaan. Maar ondertussen blijven ze elke maand de hypotheek afschrijven, terwijl we al een jaar voor 200� netto! minder konden zitten.\\r\\n�Nooit meer doe ik met hun zaken� zijn de woorden van onze tussenpersoon ,die er echt verstand van heeft.\\r\\nWij zijn ondertussen furieus en overwegen stappen. Maar wel als de handtekening is gezet, anders hebben ze weer een reden om alles tegen te houden!!!
Ik had de weloverwogen keuze gemaakt om mijn hypotheek over te sluiten, de boete voor lief te nemen en daarmee de rentelast te hanteren. Dus een offerte aangevraagd en daarna niks meer gehoord. Op de laatste dag waarop ik kon reageren werd ik gebeld en kreeg ik de vraag wat ik nu eigenlijk wilde om ik niets liet horen. De reden was dat ik nooit een offerte heb ontvangen. Ik heb toen een mail gestuurd dat ik nooit een offerte heb ontvangen en dat ik graag hoorde hoe nu verder en wat er fout is gegaan. Hierop kreeg ik geen reactie. Wel werd ik gebeld waarom ik niet een nieuwe aanvraag voor een offerte heb ingediend omdat deze afspraak met mij gemaakt zou zijn. De houding bij de klantenservice is niet klantgericht, je wordt aangesproken als iemand die zich niet aan een afspraak houdt en je moet zelf actie ondernemen om iets recht te zetten. Ik kreeg ook het advies om na het indienen van de aanvraag voor een offerte te bellen om na te vragen of de aanvraag wel ontvangen is.
Sterke punten Website is duidelijk en geeft overzichtelijke info.
Zwakke punten Blijkbaar werkt het versturen van gegevens vanuit de website niet vlekkeloos, maar hiervoor neemt Obvion geen verantwoordelijkheid. De houding bij de klantenservice is niet klantgericht, je hebt het idee dat jij als klant maar moet zorgen dat het proces bij Obvion goed loopt.
Schande
Review over FloriusFlorius een hypotheek wat mee beweegt zeggen ze, wat een onkundige mensen geen kennis. 3x is mijn verzoek afgewezen en dan lopen ze je te intimideren dat je BKR staat, wat een rare mensen werken er. Hoop dat daar ook ontslagende vallen en kijken hoe je reageert als je BKR staat empathie loze mensen
Sterke punten
Beloven en niet na komen
Zwakke punten
Je bent klant en voor de rest interesseert het hun niks
Geen verduurzaming
Review over Syntrus Achmea HypothekenWij hebben een verduurzamingshypotheek bij syntrus maar heb daar achteraf flink spijt van.
Ik weet niet wat zij onder verduurzaming verstaan maar het komt er op neer dat zij bepalen waar je het aan uit mag geven.
Het is notabene ons geld.
Het moet precies in een hokje passen, enige aanpassings vermogen is hun vreemd.
Zwakke punten
Het aanpassen aan de wensen van de klant is er niet bij.
BLG waardeloos
Review over BLGEen woord Traag,klantonvriendelijk,
Bij de Hypotheker die goede ervaringen had met BLG werkelijk.alles wat men vroeg om een beoordeling te kunnen doen na ruim 7 weken te horen gekregen U past niet binnen onze acceptatie regels
Daar heeft men dus ruim 7 weken voor nodig!
Eerst bericht uw aanvraag is van de " band" gerold ??
Na weer ruim 2 weken wachten bericht via de Hypotheker die ook vond dat ze niet zo met klanten om konden gaan Computer storing
Volgende dag bericht ,nog steeds Computer Storing terwijl omdat ik vroeg ten einde raad naar het telnr van BLG iemand aan de lijn kreeg van klachtbehandeling ,ja nu weet ik wie u bent ,dus er was toch Computerstoring??
En nu vandaag krijgen we te horen u past niet binnen onze aceptatieregels ,Nou BLG een woord Waardeloos en Nooit meer!
Dag huis ,Dag Droom. Omdat er daar medewerkers schijnbaar maar halve dagen werken en de rest slapend doorbrengen
Heb mog nooit zo een waardeloze hypotheek verstrekker meegemaakt en beveel het ook Niemand aan!
Sterke punten
Klantonvriendelijk ,Traag
Zwakke punten
Traag ,klantonvriendelijk ten top
Begin er niet aan
Review over Syntrus Achmea HypothekenWe wachten nu al meer dan 3 maanden op de afhandeling van de omzetting van onze hypotheek. Zelfs het aanbod van de offerte die ze in eerste instantie hebben gedaan is al verlopen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd
weigert rente ovk na te leven
Review over Moneyou18 februari 2022 heb ik via de site van Moneyou online een rentebemiddeling overeenkomst afgesloten voor een periode van 10 jaar. In augustus zag ik in mijn overzicht deze verandering niet terug. Na contact met de helpdesk werd gemeld dat er niets van een renteovk bekend is en of ik bewijzen kon overlleggen. Na overleggen van een bewijsstuk werd mijn verzoek toch afgewezen en moest ik maar een klacht indienen , vervolgens tot 2 keer toe naar de klachtencommissie gestapt met nieuwe bewijzen waaronder een door moneyou bevestigde overeenkomst. Ook daar hetzelfde resultaat. de bewijzen worden als onvoldoende aangemerkt en ik wordt doorverwezen naar het KIFID. Hoe is het toch mogelijk dat financieel instellingen zoals deze zich op deze manier kunnen gedragen zonder dat er consequenties zijn.
Zwakke punten
klachten worden juridisch afgehandeld, de klant staat niet centraal
Het lijkt allemaal fantastisch
Review over BLGFantastisch om een hypotheek bij BLG onder te brengen .... (los van eigenaardige acceptatievragen), prachtige reviews over hoe snel en geweldig alles geregeld werd, echter wanneer er iets gewijzigd moet worden aan een lopende hypotheek ......... bureaucratie ten top, los van enige realiteitszin, halsstarrig, niet klantvriendelijk en klanten op onnodige en veel kosten jagen. Met 37 jaar ervaring kan ik alleen maar zeggen .....niet doen ,er zijn veel betere aanbieders in de markt!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Bureaucratisch, halsstarrig, eigen regeltjes verzinnen, niet klantvriendelijk.
Hypotrust: waardeloos
Review over HypotrustHalf juni heb ik een 2-delige hypotheek via mijn financieel adviseur bij Hypotrust aangevraagd, en pas 21 oktober (!!) is eea echt rond.
Hierbij mijn ervaring met hun stugge en klantonvriendelijke foutgevoelige superlange werkwijze:
Ik zal hier proberen het weerbarstige verloop van mijn hypotheekaanvraag en al zijn hobbels te omschrijven, zoals ik aan Hypotrust gemeld heb:
- Half juni wordt mijn 2-delige hypotheek door mijn financieel adviseur bij u aangevraagd.
- Deze informeert mij dat Hypotrust wel erg langzaam is in haar afhandeling. Maar ik ben dan al bijna 7 jaar klant bij Hypotrust, naar tevredenheid, en geef jullie het voordeel van de twijfel.
- We moeten zeer lang wachten op een 1e offerte. Zelfs langer dan de adviseur vreesde�
- In deze 1e offerte kloppen de 2 belangrijkste getallen niet: het rentepercentage én de rentevaste periode. Zeer opmerkelijk.
- Mijn adviseur moet dan veel inspanningen doen om jullie duidelijk te maken dat ik recht heb op het rentepercentage van het moment van aanvragen. Wat ontzettend vreemd is dat dit moet, tenslotte is dit gebruikelijk.
- Er wordt een 2de versie aangevraagd: wederom kloppen de getallen niet!
- Er wordt een 3de versie aangevraagd: wederom kloppen de getallen niet!
- Er wordt een 4de versie aangevraagd (of mss nog meer, ik ben de tel kwijt), waarbij ineens mijn rekeningnummer niet meer klopt! Welke er eerst wel juist in heeft gestaan!
- Bij alle versies krijg ik de opdracht de wijzigingen met pen aan te geven. a = met pen! b = is dat niet jullie taak? c = en dan nog worden de getallen niet juist verbeterd.
- Het is steeds enorm lang wachten (+ 1 maand) op een nieuwe versie, telkens weer! Je krijgt het gevoel dat je steeds onderaan de stapel wordt gelegd, en dat kan dan ook bijna niet anders. En dat om fouten die jullie hebben gemaakt!
- Ik bevond me toentertijd al in de stressvolle situatie van een scheiding. En met jullie super trage afhandeling doen jullie hier echt geen bijdrage aan!
- Doordat jullie er zo extreem lang over doen, ben ik tot 2x toe genoodzaakt diverse documenten opnieuw in te sturen. Daar heb je ten tijde van je scheiding echt geen behoefte aan. Daarnaast moest ik ook hiervoor andere partijen, zoals mijn werkgever, tot 3x toe om hetzelfde document vragen, wat aldaar ook niet gewaardeerd werd.
- Het komt dan tevens vreemd over dat ik van alles opnieuw moet insturen, terwijl jullie je eigen administratie niet op orde hebben.
- Dus: ik geef jullie het voordeel van de twijfel, jullie maken er om onverklaarbare redenen een potje van, wat mij veel extra stress heeft bezorgd. En niet alleen mij.
Hypotrust reageert op mijn klacht met dat ze vinden dat �het dossier en de werkwijze prima verlopen is.� Fijn dat ze zo tevreden zijn over zichzelf, maar het gaat er meestal om of de KLANT tevreden is�
Erg jammer is dat Hypotrust alleen maar oog heeft voor het proces, de cijfers. En niet voor het persoonlijke leed, de stress, die de manier van werken van Hypotrust heeft veroorzaakt. Treurig.
Ze zijn duidelijk van de cijfers, niet van de mensen.
Ik raad Hypotrust logischerwijs van harte af. Wees gewaarschuwd.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Zie hierboven
Goedkoop, maar topservice!
Review over Somers-HypothekenSomers Hypotheken heeft mij hypotheekadvies gegeven en succesvol bemiddeld bij de verkrijging van een hypotheek bij Munt Hypotheken en bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering bij TAF. Ben erg tevreden over de dienstverlening. Veruit de goedkoopste in de markt maar een uitstekende service. Dhr. Somers geeft duidelijke instructies over wat hij aan informatie en stukken nodig heeft, verstrekt heldere adviezen en werkt snel en efficient. Ik kan iedereen aanraden om met hem in zee te gaan voor hypotheekadvies en -bemiddeling.
Sterke punten
Werkt snel en effectief. Zeer heldere communicatie.
Zwakke punten
â
Allsop
Review over ASRWhere are you?
Sterke punten
Where are you?
Zwakke punten
Where are you?
Niet betrouwbaar
Review over BLGWe zijn een traject aan gegaan voor een financiering van hypotheek. Helaas zijn we bij BLG enorm aan de lijn gehouden. Veel documenten moeten aanreiken. Veel in de financiële problemen gekomen omdat het eindeloos duurt!! Zeker GEEN aanrader. Heel slechte ervaring.
1 ster veel teveel
Review over HypotrustDe klant vriendelijkheid bij hypotrust is heel ver te zoeken. Ze maken fout na fout. Luisteren niet, beantwoorden de vragen niet of niet volledig. We heb er heel veel spijt van dat we destijds gekozen hebben voor deze hypotheek verstrekker!
Ook hebben we klacht(en) neer gelegd bij de klachtenafdeling. In eerst instantie was deze er niet/niet bereikbaar volgens de "klachtenservice". Toen was er door G. van Gilst hoop dat er oplossingen en duidelijk zou komen. Maar niets is minder waar.
Het eerste punt waar hypotrust (deels terecht) over viel, was dat de devlaratie niet goed ingevuld was, maar het opmerkelijke was wel dat dat bovenstaande kwestie niet aanwezig was bij de eerste declaratie.
Na een bepaalde tijd was ons geduld en vertrouwen op in G. van Gilst.
We hebben aangegeven dat we mijn zijn directe leidinggevende in contact willen komen omdat Gertjan van Gilst niet serieus genomen word als klachten behandelaar, en ook de niet naar kant luister. En ook deze was er in eerste instantie niet. Wel raar maar toch was er wel iemand genaamd Richard verboom. Deze was volgens de "echte" leidinggevende Gerald Breugem wel de beste. Maar de drie daltons kunnen alle drie niet luister en juiste antwoorden geven. Ook andere instanties kunne hier iets aan of mee doen. Een "geluk" is er wel dat wij miet de enige klanten zijn die er in getrapt zijn. Wat er op internet staat komt over een met onze beleving.
DUS WE ZEGGEN NIET IN ZEE GAAN MET DIE WAARDELOOS BEDRIJF.
de punten hier boven genoemd zijn jammer genoeg niet de enige.
Sterke punten
Lieggen en bedriegen kunne ze goed
Klantonvriendelijk
Review over FloriusFlorius is een bijzonder klantonvriendelijke instelling. De medewerkers zijn ook niet genoeg onderlegd. Weten vaak niet antwoord te geven op de eenvoudige financiële vragen. Daarnaast zijn ze niet bereid mee te denken voor het zoeken naar oplossingen. Ook leggen ze informatie van hun eigen website naast zich neer. Of geven er een andere , weerlegbare, uitleg aan, welke hen beter uit komt. Kortom de klant wordt totaal niet serieus genomen.
Sterke punten
Blijven ondanks alles beleefd.
Zwakke punten
Klantonvriendelijk, niet empathisch, niet deskundig, komen afspraken niet na, tonen geen begrip.
Even verder kijken
Review over FloriusWanneer het niet hoeft, dan net met deze dochter van ABNAMRO in zee gaan. Zit er niet voor de klant.
Stug, inflexibel en rekenen maar 1 kant op. Inmiddels twee van dergelijke ervaringen op hele normale service vragen omtrent nieuwe rente vast periode en vooruitbetalen rente. Ik schrik van de inhoud van veel van deze reviews.
Sterke punten
Niet bekend
Zwakke punten
Nutteloos om aan te dragen
onduidelijk beoordelingsproces
Review over BLGWij zijn 2 jaar klant bij BLG wonen. Wij krijgen maandelijks mail over: geld opnemen voor verduurzaming en/of verbouwen middels een bouwdepot of een heropname. Bij het afsluiten van de hypotheek hebben wij minder dan 80% gefinancierd en in de afgelopen 2 jaar netjes afgelost. De beoogde heropname valt ruim onder de 100% van de woningwaarde die bekend is bij BLG wonen.
We nemen contact op met BLG of het mogelijk is een heropname en/of bouwdepot.
Nadat de klantenservice alles gecontroleerd heeft kunnen wij ruimschoots het beoogde bedrag lenen. Ze verwijst ons naar onze externe adviseur.
Bij onze externe adviseur moeten we advieskosten betalen, een nieuw taxatierapport en alle documenten opnieuw aanleveren. Dit verbaasd ons: de woningwaarde is de afgelopen 2 jaar alleen maar gestegen. We willen alleen maar een heropnamen van huidig afgeloste deel. We blijven onder de reeds bekende woning waarde en blijven in het zelfde risicotabel.
Na contact met de externe adviseur, die exact het zelfde vertelt als in het telefoongesprek met BLG wonen klantenservice, alleen betaal je daar nu �2000,- voor, we kunnen een heropnamen doen.
BLG wonen stuurt een lijst met documenten die ze willen hebben met een instructie, bijv, geen bsn en het ID document inscannen via de app van Rijksoverheid.
Alle documenten zijn binnen de gestelde tijd aangeleverd en beoordeeld door de externe adviseur. We krijgen steeds na 4 dagen een document retour van BLG woenen dat iets niet in orde is. Ook al heb je het ID ingescand via de Rijsoverheid app, BLG wonen heeft een opmerking en dan dient het opnieuw aangeleverd te worden. Dit heeft nu al 5 keer plaats gevonden met steeds een ander document. Nog steeds geen akkoord op de aangeleverde documenten.
Bijvoorbeeld onze ID documenten zijn nog steeds hetzelfde en nog steeds geldig. Via de de Rijsoverheid app worden ze niet geaccepteerd omdat het volgens de beoordelaar van BLG wonen niet leesbaar zijn, er staat een watermerk in conform de voorgeschreven app en het bsn nummer wordt afgeschermd. Daarbij heeft BLG wonen hetzelfde document volledig in bezit zonder enige afscherming of watermerk omdat dit 2 jaar gelden niet aan de orde was. Ga zo maar door.
Als dit zo langer door blijft gaan vervalt straks ook de geldigheid van onze werkgeverklaring en taxatie.
Sterke punten
Klantenservice is zeer vriendelijk en staan je netjes te woord.
Zwakke punten
BLG wonen maakt alleen gebruik van (dure)externe adviseurs. Ondanks het nauw volgen van de instructie hoe BLG Wonen de documenten aangeleverd willen hebben blijven er opmerkingen komen. Ook hebben zij het volledige document in bezit en eerder goedgekeurd. Veel kosten voor een relatief kleine aanpassing aan de hypotheek. Iets wat we zeker zullen meenemen in de overweging bij een nieuwe hypotheek, Bij ons is de kans dat 30jaar iets het zelfde blijft zeer klein. De kosten voor aanpassen bij BLG zijn niet in verhouding met wat het oplevert. Los van de irritatie die het meebrengt om alle documenten op hun manier aan te leveren.
Geen gezondverstand!
Review over BLGHet is verschrikkelijk om bij kleine aanpassing of (kleine) heropname dit voor een normaal tarief te regelen.
In ons geval ben je gewoon 15% direct kwijt los van de rente over het bedrag wat je gaat betalen.
Kortom BLG Wonen is heel stug en gezondverstand is er gewoon niet. Alleen veel te dure adviseurs die gewoon niet nodig zijn!!
Zwakke punten
Bij elke kleine aanpassing ben je duizenden euros aan adviseurkosten kwijt!
Florius AFRADER!
Review over Floriushet proces tot hypotheek aanvraag duurde enorm lang en voorwaarden en hypotheek bedrag wijzigde steeds in het proces. Onzede datum wens van ons was eind nov 2021 voorbij midden jan 2022. Waardoor onze bouw 2 keer is uitgesteld en wij stevige extra kosten hebben gemaakt. Daarna geen enkele tegemoedkoming of invloed op de tijdlijn van de bank.
doen zeker hun best voor je maar invloed is beperkt.
mijn Advies ga hier niet naar toe voor een (complexere) hypotheek.
Sterke punten
NIETS
Zwakke punten
Komen afspraken niet na, lastog ,ee te communiceren, wijzigen voorwaarden etc in het proces
Zeer zeer slecht
Review over De HypotheekshopIk had een afspraak voor informatie verstrekking, betreft wat voor hypotheek ik nog zou kunnen krijgen. Alleen maar informatief. Ik kreeg een mail, of ik even op een cloud mijn prive informatie wilde doorsturen. Zelfs met kopie paspoort. NEE. Dat doe ik pas als ik gek ben.
Daar gekomen verwachtte ik een luchtig gesprek betreft mijn situatie. Maar mondeling uitleggen werd afgesneden met de vraag of ik even mijn DigiD code gaf! Nee, pas als ik gek ben of zijn complete privileges ken! Ik wil alleen wat informatie. Dus de informateur zei direct dat ik dan weg kon gaan. En dat was mijn gevoel ook. Die meneer weet werkelijk niet meer wat klanten zijn en hoe die te bedienen. En de regels van dat gebeuren moeten hard aangepakt worden, want ZO GA JE NIET MET MENSEN OM! Online zelf opzoeken is veel makkelijker, beter en zeker klantvriendelijker dan de hypotheekshop waar ik ben geweest; de computer.
Sterke punten
De koffie was goed
Zwakke punten
Alle andere invulbare mogelijkheden (zelfs vieze vlekken op het tapijt!)
De meest stugge bank van Nederland
Review over BLGZoals alle financiele dienstverleners vindt ook BLG Wonen zich een hypotheekverstrekker die met je mee denkt. Niets is minder waar. Wat voor vraag of verzoek je hebt, het antwoord is altijd: kan niet, wil niet. Een greep uit alle "nays":
1) ik wilde extra aflossen en heb meerdere hypotheekdelen, waarvan 1 heel kleintje. Kan ik die dan in een keer aflossen? Nee kan niet, maximaal 10% per jaar en geldt per leningdeel.
2) Extra afgelost en huis meer waard geworden. Gaat mijn rente nu omlaag? Nee meneer, dat geldt niet voor uw type hypotheek. Huh, hebben jullie verschillende vormen dan? Daar is echt niks van terug te vinden. En dan hebben we het nog niet over de voorwaarden waaraan je dan moet voldoen.
3) BLG biedt "heropname" van afgeloste hypotheek aan. Handig denk je, als je toch je badkamer wil verbouwen. Wat ze niet zeggen is dat je door dezelfde hoepels mag springen als wanneer je een grote aanpassing aan je hypotheek doet. Dus, verplicht adviseurtje a raison van 2000€, volledige taxatie van je woning van 700€ en dan alle andere tijd en kosten. Totaal niet interessant dus. Enige vorm van coulance of gezond verstand in de beoordeling is er niet.
3) je kan maandelijks aflossen op je lineaire hypotheek maar je kan alleen kiezen voor verkorting van je looptijd. Daar zit toch niemand op te wachten?
4) ze verplichten dus een adviseur maar je mag alleen kiezen uit adviseurs die met hen samenwerken en die zijn extreem duur. 2000€ voor een kleine wijziging is echt het minimale.
Nog 6 jaar doorbijten en dan is mijn rentevaste periode voorbij, en dan kan ik eindelijk overstappen. Ik kies wel iets execution-only, dat scheelt enorm veel advieskosten.
Sterke punten
ik heb ze nog niet gevonden.
Zwakke punten
- niet execution only, dus voor elke scheet heb je een dure, door BLG aangewezen, adviseur nodig
- BLG aangesloten adviseurs zijn heel duur
- klantenservice doet ook niks en wil ook niks, verwijst alleen maar naar adviseurs door
- relatief hoge rente en er zit geen staffel op tov loan-to-value, in tegenstelling tot wat er op de site wordt aangeboden
Bijzonder slecht
Review over FloriusGoed begin is normaal het halve werk maar zodra je geld moet ontvangen geven ze niet thuis service is bijzonder slecht
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Alles gewoon kut bedrijf
help
Review over BLGVerschrikkelijk. Het heeft eerst bijna 1 jaar geduurd voordat alles rond was. Er werden ongelofelijk domme opmerkingen gevraagd en de behandeling duurde zo lang dat ik de documenten opnieuw kon aanvragen. In september wordt gevraagd voor een resultatenrekening. Uit een export van mijn online omgeving wordt automatisch per jaar de export gemaakt. Wanneer die export dus in september is gemaakt geld dit t/m september. Nee er moest een nieuwe export gemaakt worden niet van het hele jaar maar t/m september.... Oja en alle informatie moest opnieuw worden aangeleverd want we waren 6 weken verder. BahBahBah!
Doordat ze niet vooraf bekeken of het voldeed aan hun eisen kon ik tot 4 keer toe alles zoals werkgeversverklaringen opnieuw aanvragen. Nu is eindelijk alles rond... krijgen ze het bouwdepot niet in de online omgeving en kan ik hierdoor niets declareren. Manmanman wat een amateurs!
Sterke punten
nog niet gezien
Zwakke punten
behandeltermijn, überhaupt het werk, beoordeling
Te slecht voor woorden
Review over CMIS NederlandWij zijn nu 16 maanden bezig om van onze hypotheek bij CMIS af te komen.\\r\\nTotaal geen medewerking,ze houden het elke keer tegen! Dan klopt dit niet, dan hebben ze dat nog nodig, dan is er een technische storing, een week later nog steeds een technische storing, een volmacht voor Mn tussenpersoon mag niet, een maand later zijn ze � vergeten �de omzetting te doen zodat de afspraak om te tekenen bij de notaris niet door kan gaan. Maar ondertussen blijven ze elke maand de hypotheek afschrijven, terwijl we al een jaar voor 200� netto! minder konden zitten.\\r\\n�Nooit meer doe ik met hun zaken� zijn de woorden van onze tussenpersoon ,die er echt verstand van heeft.\\r\\nWij zijn ondertussen furieus en overwegen stappen. Maar wel als de handtekening is gezet, anders hebben ze weer een reden om alles tegen te houden!!!
Sterke punten
Géén, ze verdienen die ene ster ook niet
Zwakke punten
Zie review
Geen Service
Review over ObvionIk had de weloverwogen keuze gemaakt om mijn hypotheek over te sluiten, de boete voor lief te nemen en daarmee de rentelast te hanteren. Dus een offerte aangevraagd en daarna niks meer gehoord. Op de laatste dag waarop ik kon reageren werd ik gebeld en kreeg ik de vraag wat ik nu eigenlijk wilde om ik niets liet horen. De reden was dat ik nooit een offerte heb ontvangen. Ik heb toen een mail gestuurd dat ik nooit een offerte heb ontvangen en dat ik graag hoorde hoe nu verder en wat er fout is gegaan. Hierop kreeg ik geen reactie. Wel werd ik gebeld waarom ik niet een nieuwe aanvraag voor een offerte heb ingediend omdat deze afspraak met mij gemaakt zou zijn. De houding bij de klantenservice is niet klantgericht, je wordt aangesproken als iemand die zich niet aan een afspraak houdt en je moet zelf actie ondernemen om iets recht te zetten. Ik kreeg ook het advies om na het indienen van de aanvraag voor een offerte te bellen om na te vragen of de aanvraag wel ontvangen is.
Sterke punten
Website is duidelijk en geeft overzichtelijke info.
Zwakke punten
Blijkbaar werkt het versturen van gegevens vanuit de website niet vlekkeloos, maar hiervoor neemt Obvion geen verantwoordelijkheid. De houding bij de klantenservice is niet klantgericht, je hebt het idee dat jij als klant maar moet zorgen dat het proces bij Obvion goed loopt.
Spam met gestolen gegevens.
Review over Nationaal BespaarcentrumSpam met gestolen gegevens.
Sterke punten
geen.
Zwakke punten
dievenbende op je gegevens uit.
hulp tegen Obvion
Review over ObvionIk zoek mensen die zich willen verenigen tegen Obvion N.V>
- handelswijze
- leugenachtige opstelling
- niet meedenken
Contact via FB/linkedin
Sterke punten
niet
Zwakke punten
ontzettend veel
Obvion gaat harteloos over lijken
Review over ObvionSlechste geldverstrekkers die het geeft in nld ! En let op, ze zijn een onderdeel van de Rabo bank. Totaal geen empathie voor de mens.
Sterke punten
Geen sterke punten. Obvion is een k.t bank!