Vorige woning gefinancierd via ASR. Facturen werden zonder vragen overgemaakt; vertrouwen klant / hypotheekverstrekker was groot. Nu bij Syntrus heel veel gezeik, bij elke factuur twijfelen ze of wijzen ze af. Telkens met een vage reden. Bijvoorbeeld: in offerte stond 4.000 euro, eindfactuur is 4.400 euro. Het bedrag dat overschreden wordt: zelf eerst betalen. Of: het betreft een buitenlands rekeningnummer: dat vergoeden we niet. Eerst zelf overmaken. (We wonen aan de Belgische grens: natuurlijk hebben we buitenlandse onderaannemers). En dan weigeren ze, maar informeren ze ons niet; daar moeten we zelf achteraan. Contact met diverse medewerkers, die allemaal wat anders zeggen.
Ook de mynsyntrus-app of online betalen is zeer stroef. Vaak krijgen we bij het inloggen een foutmelding: technische fout, is de melding. Diverse devices geprobeerd, telkens zelfde melding. Zondagochtend: die melding. Zondagavond, nog steeds. Maandagmiddag. Nog steeds. Zeer frusterend als je je rekeningen wilt betalen. Ook de keuzemogelijkheden in mijnsyntrus zijn minimaal, beperkt, onlogisch en lastig. Erg onoverzichtelijk allemaal